Door KinderBiodanza leren kinderen op een speelse manier expressie geven aan hun identiteit. In het contact met elkaar leren ze hoe je op een respectvolle manier elkaar kunt ontmoeten en aanraken. Bij KinderBiodanza gaat het niet om het leren van pasjes. Het kind wordt uitgenodigd om mee te doen in de bewegingen, om na te doen en ook om zelf uiting te geven aan wat de docent voorstelt. En dat kan van alles zijn: rennen, huppelen, dansen, gekke bekken trekken of een dier nadoen. Volgens Rolando Toro, de grondlegger van Biodanza, is de essentie van educatie dat het kind moet leren hoe te leven. En het meest belangrijk is om intelligentie te verbinden met liefde. Want onze educatie is hoofdzakelijk intellectueel. “Druk jezelf uit, beweeg, zing, creëer!”. In de relatie moeder-kind is diep contact en huidcontact is heel belangrijk. Liefdevolle aanrakingen zijn van fundamenteel belang. Maar zelfs Jung zei dat kinderen na de eerste fase bij de moeder van haar gescheiden moeten worden om zichzelf te vinden. De eerste fase is de symbiotische fase, maar de navelstreng wordt nooit doorgesneden. En een relatie met jezelf ontwikkelen kan alleen gebeuren in contact en een liefdevolle verbinding met andere mensen. De relatie van kinderen met hun ouders kunnen van de ene op de andere dag veranderen als ze samen Biodanza doen. Het kind leert zichzelf beter kennen en voelen, ook in contact met andere kinderen. Zo bouwt het kind vertrouwen op omdat het zichzelf mag zijn en zich geliefd voelt. Kom je samen met je kind mee doen aan de workshop KinderBiodanza? We zien je graag op 28 februari 2020 van 19:30-20:30 voor ouders met kinderen uit groep 3 t/m 8 Graag vooraf aanmelden via http://www.adaknol.nl/contact.html Foto credit <a href="https://www.freepik.com/free-photos-vectors/love">Love photo created by freepik - www.freepik.com</a>
0 Comments
Leave a Reply. |